Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny acf zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /wp-includes/functions.php on line 6121
Podsumowanie wyników audytu danych pomiaru oglądalności in-home Nielsena - MOC TV

Po audycie systemu pomiaru oglądalności poza domem – OOH, którego wyniki i rekomendacje ogłoszone zostały w grudniu ubiegłego roku,  MOC TV (zrzeszenie nadawców telewizyjnych) zlecił audyt pomiaru oglądalności telewizji in-home Nielsena. Audyt realizowany był przez CESP  – międzynarodową firmę audytorską, która specjalizuje się w przeprowadzaniu audytów pomiaru mediów.

Poniżej wnioski i rekomendacje przedstawione przez audytora.

CESP w szczególności docenił w badaniu prowadzonym przez Nielsena:

  • Sposób doboru próby w ramach Badania Założycielskiego oparty na stratyfikacji i losowym doborze ankietowanych i w pełni spójny z międzynarodowymi wytycznymi
  • Rozszerzenie panelu w celu poprawy dokładności wyników i w kontekście pomiaru treści  telewizyjnych i wideo na wszystkich urządzeniach (smartfon, komputer, tablet)
  • Aktywne zarządzanie panelem
  • Dokładność wykorzystywanych mierników

Ponadto audytorzy CESP wskazali obszary wymagające poprawy w zakresie niektórych aspektów metodologicznych:

  • Mocniejsze zaangażowanie Nielsena w kontrolę nad procesem realizacji Badania Założycielskiego przez podmiot trzeci
  • Ekstrapolowanie wyników panelowych ściśle na mierzoną populację poprzez wyłączenie z uniwersum osób mieszkających w gospodarstwach zbiorowych
  • Przeprowadzenie analizy w celu zidentyfikowania zmiennych, które obecnie wpływają na oglądanie telewizji, a następnie dostosowanie kontroli struktury panelu zgodnie z tymi cechami i ścisłe śledzenie potencjalnych rozbieżności
  • Wyłączenie kilku gospodarstw domowych, które wydają się być zrekrutowane kilka lat temu nie w pełni zgodnie z procedurami Nielsena

Olivier Daufresne podsumowując wyniki audytu powiedział: ”CESP po raz kolejny wsparł branżę medialną realizując w 2022 r. audyty obejmujące wszystkie elementy pomiaru oglądalności polskiej telewizji. Ten ostatni audyt podkreśla jakość systemu pomiaru oglądalności telewizji in-home Nielsena. Osobiście byłem pod wrażeniem sprawności zespołu zarządzającego panelem i dokładności sposobu mierzenia wyników. Nasz Komitet Naukowy opracował praktyczne zalecenia, których wdrożenie wesprze optymalizację pełnego systemu pomiarów in-home i OOH.”

Przemysław Broniszewski – Członek Zarządu MOC TV: „MOC TV z satysfakcją przyjmuje wiedzę i wnioski pochodzące z zakończonego audytu. Będziemy dążyć do ich wprowadzenia w najbliższym czasie. Zakładamy, że kolejnym krokiem będzie również omówienie i wypracowanie rozwiązań płynących z podsumowania wszystkich poprzednich audytów, aby opracować i zaplanować kompleksowe aktywności w celu ulepszenia zarówno panelu Nielsen in-home, ale także danych pochodzących z panelu Gemiusa oraz procesu ich fuzji realizowanym przez Nielsena.”

Agnieszka Gosiewska – Managing Director w Nielsenie: „Cieszę się, że po raz kolejny wyniki audytu potwierdzają,  że dostarczane przez nas dane są przygotowywane z najwyższą starannością i międzynarodowymi standardami. To daje rynkowi pewność, że podejmuje decyzje w oparciu o niezależne, rzetelne i wiarygodne dane. Wspólnie z rynkiem będziemy podejmować działania mające na celu dalsze ulepszanie naszego pomiaru i poszerzanie go o dodatkowe kanały.”

Polecane artykuły