Związek Pracodawców Mediów Telewizyjnych – opracowanie badania konsumpcji mediów

MOC TV, czyli Media Owners Committee nadawców telewizyjnych, jest dobrowolną organizacją pracodawców, niezależną w swojej działalności statutowej od organów władzy publicznej oraz organizacji politycznych, społecznych i zawodowych.

Celem MOC TV jest reprezentowanie wspólnych dla członków Związku interesów, m.in. w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych i video online, wraz z opracowaniem i wdrożeniem modelu finansowania badania konsumpcji mediów. Ponadto Związek ma za zadanie wspierać, promować oraz popularyzować media telewizyjne.

Związek został powołany do życia 17 grudnia 2019 roku. Jego powstanie poprzedziło kilkanaście miesięcy rozmów nadawców telewizyjnych nad badaniami jednoźródłowymi. Organizacja wspólnie z innymi przedstawicielami rynku mediów oraz regulatorem skupia swoją działalność na wypracowaniu nowego standardu badania mediów, w szczególności wspólnych badań telewizji i wideo online.

MOC TV wraz z przedstawicielami rynku opracowała założenia do nowego badania mediów. Porozumienie nazwano Złotym Standardem Badania Mediów.