Wrzesień 2025 z najlepszym startem ramówek od lat!
Polsat, TVN, TVP1 i TVP2 zanotowały we wrześniu wzrosty udziałów w rynku w kluczowej grupie komercyjnej 16-59 w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wzrosty widoczne są także w całej populacji widzów.
Wrzesień 2025 przyniósł wyjątkowy początek jesiennych ramówek. Wszystkie stacje tzw. Wielkiej Czwórki zwiększyły swoje udziały w rynku w grupie 16-59, jednej z kluczowych grup z punktu widzenia reklamodawców. To pierwsza od lat sytuacja, gdy cała BIG4 jednocześnie notuje zwyżki.
Dane za wrzesień 2025 (grupa 16-59 vs wrzesień 2024, źródło: Nielsen, 09.2025, live+2):
- TVN: wzrost udziału z 7,30% do 7,65% (+0,35 pp), AMR stabilnie ok. 183 tys.
- Polsat: wzrost z 6,99% do 7,48% (+0,49 pp), AMR: AMR: z 175 tys. do 179 tys.
- TVP2: wzrost z 4,31% do 4,78% (+0,47 pp), AMR: ze 108 tys. do 114 tys.
- TVP1 – wzrost z 4,33% do 4,72% (+0,39 pp), AMR: ze 109 tys. do 113 tys.
Wzrosty udziałów widoczne są także w populacji ogólnej (Total Individuals), gdzie Polsat, TVN i TVP2 poprawiły średnią widownię, a TVP1 utrzymała stabilny wynik.
- Polsat: wzrost udziału z 6,81% do 7,29% (+0,48 pp), AMR z 350 tys. do 367 tys. (+16,7 tys.)
- TVN: wzrost z 6,10% do 6,41% (+0,31 pp), AMR z 314 tys. do 323 tys. (+8,9 tys.)
- TVP2: wzrost z 5,75% do 6,03% (+0,28 pp), AMR z 296 tys. do 304 tys. (+7,9 tys.)
- TVP1: stabilnie, udział ok. 6,70%, AMR ok. 334 tys.